Pollenchock och hårddiskkrach

Igår datade jag i solen. Det var väldigt trevligt, men resulterade i en inte helt föraktlig mängd gräs och pollen hamnade i* datorn. Den här tiden på året är liksom solstrålning mer eftertraktansvärd än strålningen från skärmen. Något som också det här inlägget från 365 saker påminner om.

Eftersom jag i sista minuten har bestämt mig för att ändra inriktning för min skoluppgift och inrikta mig på hur communities, chattar och våra uppkopplade nätverk påverkar hur vi organiserar vårt sociala liv IRL har jag sökt igenom nätet efter litteratur på området. Eftersom tiden är knapp har leveranstid varit en viktig faktor. Ett av guldkornen var Tara Brabazons The revolution will not be downloaded (som ironiskt nog inte finns tillgänglig som e-bok, pdf eller någon annan form av nerladdningsbart format). Jag hinner precis lägga in en beställning på ett pappersexemplar när min dator drabbas av en allvarlig men fördröjd pollenchock! Plötsligt är hela skrivbordet nedlusat av blåa rektanglar kryddadde med gula ankor och  jag och datorn är oense om ifall det är två eller tjugotvå pdf:er öppna, och framförallt hurvida de ska stängas eller inte. Skrämmande, tur att det finns kladdkaka! Misstänker att det snart är dags för en ny dator, men den riktiga hårddiskkrachen kom inte idag och förhoppningsvis kommer det att dröja ännu ett tag.



* För eventuella ordmärkare med åsikten att datorn skulle vara en lämpligare preposition än i datorn, vill jag påpeka om att min laptop är av vintagemodell vars livserfarenhet finns tecknad i sprickor i chassit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0